Voor iedereen goed om te weten

• Bij een optreden willen we er natuurlijk netjes uitzien.

Voor heren is de basiskleding een zwarte pantalon, donkere schoenen en een wit overhemd.

De basiskleding voor dames is een zwarte lange broek of rok, een effen witte en zwarte blouse zonder glitters en dergelijke. Hierbij worden donkere schoenen gedragen.

De dames krijgen een aantal accessoires in bruikleen.

De heren krijgen bij een optreden de nodige accessoires (pet, strikje, gilet) uitgereikt.

Voor elk optreden krijgen alle leden per mail te horen welke bijbehorende shawls, enz. gedragen moeten worden.

• Dit kan op NL29RABO0360606636 t.n.v. eilandspolderkoor te De Rijp.

• Jazeker! Als je de statuten wilt inzien, vraag dit dan aan een van de bestuursleden.

• Het koorseizoen is van medio september tot eind mei.

Wij oefenen elke donderdagavond van 20-22 uur op de zolder van kanovereniging de Argonauten, de Meelzak 16, 1483AV De Rijp.

• Wat fijn dat je dit vraagt! Veel vrijwilligers zorgen ervoor dat de oefenruimte klaar staat, de koelkast gevuld is, de drankjes en lekkernijen geserveerd worden enzovoort.

Is het fysiek mogelijk dan is het fijn als je meedraait met de bardiensten en andere taken. Meld je aan bij een van de bestuursleden.

• Natuurlijk vinden we het fijn als je er bent, maar wat niet kan dat kan niet. Je komt bij ons voor je plezier en je bepaalt zelf of je komt.

Mocht je door omstandigheden een lange tijd niet kunnen komen, dan vinden we het fijn als je dat aan het secretariaat laat weten.

• Voor elk probleem is bijna altijd een oplossing en voor dit probleem zeker!

Plezierig zingen voor iedereen staat bij ons voorop. Er zijn leden die anoniem extra contributie willen betalen voor anderen die minder of geen contributie kunnen betalen. Neem contact op met onze penningmeester en er wordt een oplossing gezocht. Niemand anders dan jij en de penningmeester weten van je verzoek.

• Veel leden van ons koor zullen hetzelfde gezegd hebIen of nog steeds zeggen. Maar: als je in het bezit bent van een paar stembanden dan kun je zingen. Door je stembanden op de juiste manier te trainen kun ook jij goed leren zingen. Oefening baart kunst en we zijn er om elkaar te helpen. Blijf lekker onder de douche zingen, maar kom óók lekker bij ons zingen.

• Het bestuur zorgt ervoor dat iedereen zo zorgeloos mogelijk kan zingen. Dat kan natuurlijk nooit zonder de inzet van de leden.

De zakelijke kant, zoals huisvesting, afspraken met de muziek, de financiën enzovoort worden door het bestuur geregeld.

In de jaarlijks ledenvergadering, die in het najaar wordt gehouden, wordt door de leden bepaald of zij akkoord gaan met het gevoerde beleid en de plannen voor het volgende koorjaar.

Onderaan de pagina ‘onze leden’ kun je zien wie er in het bestuur zitten.

• Vanwege de brandveiligheid: zorg altijd voor een vrije doorgang: flesje water onder je stoel, of houd het vast en zet je tas aan de zijkant op een tafel.

Door middel van nieuwsbrieven word je op de hoogte gehouden van wat er speelt, wat er bij een optreden wordt gezongen en welke kleding je dan aan moet.

Heb je geen e-mail? Zorg dan dat je via een lid op de hoogte wordt gehouden.

Bij aanmelding voor ons koor heb je een privacyverklaring ondertekend. Hierin heb je bevestigd dat adresgegevens, telefoonnummers, foto’s enz. van koorleden uitsluitend aan anderen worden gegeven als het desbetreffende koorlid daarmee heeft ingestemd.

De keuzes die de kledingcommissie en de muziekcommissie maken worden gerespecteerd. Heb je nieuwe ideeën over liedjes dan kun je deze doorgeven aan een van de leden van de muziekcommissie. *Overbodig om te zeggen: uiteraard houden we rekening met anderen, want

SAMEN ZIJN WE

HET EILANDSPOLDERKOOR

• De kledingcommissie zorgt voor de kledingvoorschriften voor als we een optreden hebben. Via een nieuwsbrief krijg je minimaal een week van tevoren te horen wat je aan moet voor bij een optreden.

Indien nodig vraagt deze commissie aan het bestuur of er accessoires mogen worden aaangeschaft.

Voor meer informatie verwijzen we je naar vraag 1 en 10.

Onderaan de pagina ‘onze leden’ kun je zien wie er in de kledingcommissie zitten.

• Afhankelijk van de doelgroep voor wie we optreden zorgt de muziekcommissie voor de liedjes die gezongen gaan worden.

Ook kijkt deze commissie of liedjes in het repertoire nog passend zijn.

Elk lid kan schriftelijk liedjes inbrengen. De commissie kijkt dan of dit passend is in het repertoire en of het muzikaal voor het koor haalbaar is.

Voor verdere informatie verwijzen we je naar vraag 10.

Onderaan de pagina ‘onze leden’ kun je zien wie er in de muziekcommissie zitten.