Heb je deze website al eerder bezocht? Kijk dan bij 'nieuws' of er iets veranderd is.

Het Eilandspolderkoor: méér dan zingen!!!!

In 2004 werd in het Rietbos in West Graftdijk een koor opgericht. Toen het Rietbos gesloten werd, hebben Jos Huider en Lida Ransijn ons koor opgericht. Het was vanzelfsprekend dat dit koor het Eilandspolderkoor (EPK) werd genoemd.

Aanvankelijk werd gerepeteerd in de Rijpereilanden, later is er in nog wat andere locaties geoefend. Uiteindelijk is de zolder van kanovereniging ‘de Argonauten’ ons thuis geworden.

Op haar hoogtepunt telde het koor 90 leden en werd er zelfs een ledenstop ingevoerd. Rond de coronatijd hadden we nog 50 leden maar sinds 2024 staat de teller al weer op 61.

Ons logo geeft de contouren van de Eilandspolder weer.

Sinds 2018 zijn we een officiële vereniging en staan we ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Méér dan zingen

Gezellig zingen’ staat bij ons voorop, maar bij een optreden willen we natuurlijk goed voor de dag komen.

De gezelligheid wordt na de repetitie voortgezet met een drankje en een hapje. In de pauze is er vaak wat lekkers omdat er wat te vieren valt.

Het koorseizoen wordt afgesloten met de zogenaamde slotdag. Om de coronaperikelen achter ons te laten hebben we in 2022 een alternatieve elfstedentocht georganiseerd. Kijk in het archief voor de foto’s.

Elk jaar wordt in januari voor erwtensoep gezorgd. Rond de kerst hebben we een kerstviering waar vrolijkheid voorop staat.

Het 20-jarig jubileum in 2024-2025 wordt natuurlijk ook gevierd.

Repertoire

Ons repertoire bestaat voornamelijk uit populaire Nederlandstalige liedjes. Denk hierbij aan liedjes als ‘Kleine jongen’ van André Hazes, ‘De avond’ van Boudewijn de Groot, ‘Daar heb je vrienden voor’ van Frans Bauer, een enkel zeemanslied, enzovoort.

Repetitie-avonden

Van half september tot eind mei repeteren we op de zolder van het kanohuis van ‘de Argonauten’, Meelzak 16 in De Rijp. Er is ruime parkeergelegenheid.

Koffie en thee staan om 19:30 uur klaar, waarna we van 20 - 22 uur zingen. Tussendoor pauzeren we even en kan er wat gedronken worden.

Van 22-23 uur hebben we een nazit met een hapje en drankje.

Optredens

We treden in een straal van ca. 20 km van De Rijp op. De locaties waar we optreden zijn divers: we zingen in zorginstellingen, op het Midwinterfeest in De Rijp, bij een opening van een tentoonstelling, op de jaarlijkse Meezingmiddag in de sporthal van De Rijp. Onvergetelijk is ons optreden op de eerste Koningsdag in 2014.

Wilt u dat wij bij u komen optreden? Neem dan contact op met Agnes Nobel, 06-16111271

De contributie bedraagt € 150,00 per jaar. Als het u beter uitkomt om dit in twee delen te betalen, dan is dat mogelijk. Het bedrag kunt u overmaken naar NL29RABO0360606636 t.n.v. eilandspolderkoor te De Rijp.

Het Eilandspolderkoor is naast een zangvereniging ook een sociale vereniging. Geld mag niet de reden zijn om niet bij ons te komen zingen. Mocht u om financiële redenen de contributie niet kunnen betalen maar wel bij ons willen zingen, dan is een aantal leden bereid om een hogere contributie te betalen. Behalve de penningmeester komt niemand anders te weten wie de contributie niet kan betalen en wie de donateur is.

Contributie

Lid worden?

‘Grijs én wijs’, dat geldt beslist voor het Eilandspolderkoor. We zijn een moderne vereniging, waar bijvoorbeeld gezongen wordt vanaf een autocue. Betalen d.m.v. QR-code is bij ons heel gewoon.

Nieuwe leden zijn altijd van harte welkom en voelen zich snel bij ons thuis. Dit schreef een lid die door privé-omstandigheden het lidmaatschap opzegde: ‘Allereerst wil ik zeggen dat ik ontzettend genoten heb van het EPK. Dat het een warme deken was, dat ik er binnen kwam! En misschien krijg ik er ook wel spijt van... ‘

Voor u besluit lid te worden kunt u een paar keer bij ons kijken en meezingen.

Wilt u eerst meer weten? Stuur dan een e-mail naar eilandspolderkoor@gmail.com of bel naar Agnes Nobel, 06-16111271